Суспільна думка
5 хв читання
Рік дослідження: 2017

Королі Facebook. Рейтинг найефективніших у мережі політиків і топ-чиновників

showcase image
Суспільна думка

Про проєкт

Увага! Цей проєкт проводився в рамках компанії Artellence і разом з подібними проєктами став передумовою створення ГО “Асоціація розвитку великих даних та інформаційних технологій України” з залученням експертів, які безпосередньо впроваджували цей проєкт.

Досліджено Facebook-активність майже півсотні провідних постатей української влади та політикуму, оцінено ефективність донесення ними своєї інформації та ідей до користувачів соцмережі. Брався до уваги читацький відгук на записи політиків: кількість коментарів під постами, кількість шерів (коли читачі ділилися постом) і лайків (схвалень).

Мета дослідження — дослідити, як українські політики формують суспільну думку на сторінках соцмереж.

Чому це важливо?

Провідні постаті української влади та політикуму намагаються активно впливати на громадську думку. Оскільки соціальні мережі — один з основних засобів впливу на суспільство, цікаво відстежити, наскільки ефективно його використовують різні політики і як це в результаті відбивається на їх політичній кар’єрі. 

Рейтинг Facebook-впливу показує, хто з українських політиків найефективніше доносить свою інформацію та ідеї до користувачів найпопулярнішої соціальної мережі світу протягом вересня 2017 року.

Методологія дослідження

Період дослідження: вереснь 2017 року.

  • до лонг-списку потрапили члени Кабінету міністрів, мери міст, голови обласних адміністрацій, народні депутати, а також політичні діячі, які не належать до жодної з категорій політики, і які мають активний особистий акаунт або офіційну Facebook-сторінку;
  • місця в підсумковому шорт-листі (політики із найбільшою кількістю підписників) було розподілено так:
    • 10 членів Кабміну, президент і 9 представників інших органів виконавчої влади (мери, голови обладміністрацій тощо),
    • 18 депутатів Верховної ради (пріоритет у спікера, віцеспікера та голів фракцій),
    • 10 опозиційних політиків і лідерів політичних блоків і рухів, які не потрапили в попередні групи.

Результати дослідження

Власне рейтинг пропонуємо подивитися нижче, у розділі Додаткові матеріали. Інфографіка складалася дуже давно, тому, на жаль, лишилася російською мовою.

Розподіл місць у рейтингу:

  • лідером рейтингу став опозиційний політик Михайло Саакашвілі. На думку Бориса Давиденка, головного редактора VoxUkraine, критика влади виявилася вдячною темою у вітчизняному Facebook-просторі;
  • у першій десятці рейтингу опинилося відразу шість політиків-опонентів Порошенка і Ко. Їхня риторика складається переважно з критичних суджень щодо поточної ситуації в країні;
  • як показує результат експрем'єра-втікача Миколи Азарова (5-те місце в рейтингу) і одного з лідерів Опоблоку Олександра Вілкула (11-те місце), користувачі Facebook готові підтримувати навіть відверто "зрадофільські" пости. Їх публікації часто містять маніпуляцію фактами, а іноді й недостовірну інформацію. Проте в обох хороший відгук серед підписників;
  • політики "від влади" також мають добрі показники щодо відгуку: Юрій Бірюков, Юрій Луценко, Антон Геращенко, Володимир Омелян, Арсен Аваков.

Додаткова інформація за параметорм “актуальність постів”:

  • крім реакції з боку читачів, для Facebook-постів важлива і актуальність. Саме цей параметр мав значну вагу в підсумковому рейтингу;
  • у політиків і держчиновників, які посіли перші десять місць, актуальність виявилася найвищою серед усіх політиків. У лідерів у середньому актуальні чотири пости з десяти;
  • у той самий час, наприклад, у Вадима Рабіновича, депутата Опоблоку і рекордсмена за кількістю записів, опублікованих у Facebook у вересні, — він розміщував у середньому по 17 повідомлень на день — підсумкова ефективність виявилася низькою, гідною лише 20-го місця рейтингу. Пости мали дуже широку тематику, включно з анекдотами.

Додаткові матеріали

additional image

Рекомендації

1. Опублікувати результати цього дослідження;
2. Складати подібні рейтинги з певною періодичністю з метою дослідження зрізу соціального впливу та суспільної думки;
3. Проводити такі дослідження щодо інших категорій сторінок.

Партнери

Інші проєкти

Дослідження

ЛГБТК+

Дослідження

Протидія дезінформації
Завантажити ще